Eva Sádecká

Garsonka jako inspirace

2. 05. 2017 15:32:17
Kdo zažil bydlení v malém prostoru, ví své. Je to milé, kouzelné, příjemné. Jen kdyby nás věci konečně pustily do bytu.

Věci ze tří místností umístit do jedné? Ještě že je tu vysoký strop. Byt působí vzdušně. Kdybych dokázala levitovat, mohla bych tady krásně nocovat a koukat přímo na hvězdy.

Postel nebo gauč, pohovka či lenoška? Jídelní stůl, či pracovní kout? Knihovna, na kterou jsem se tolik těšila, mi najednou připadá jako těžké břemeno, co toužím odložit.

Uf!

Tak schválně. Zkuste si na chvíli představit, jak všechno, co vlastníte, ukládáte na jedno místo.

První noc jsem hrůzou nespala a s křídly na rukou odnášela věci, kam se dalo a další dny některé už postrádala.

Jenže vy musíte dýchat, prostor musí dýchat. Musíte se rozhodnout. Věci nebo vy.

Starý život je najednou pryč se všemi svými zvyky, věcmi na svém místě i těmi, které své místo nikdy nenašly a co teď?

Člověk je doma jako na návštěvě. Kde mám bačkory? Kde mám hrníček po babičce? Kde mám tu mobilní wifinu?

Kam jsem dala ty smlouvy? Kde mám ty seznamy věcí?

Některé věci se v novém prostoru tváří omšele a nepřinášejí už nic pozitivního. Pryč s nimi. Ale, co když? Ne, žádné když, takhle se nikam neposunu...

Momentálně jsem na tom tak, že mám detailně popsán plán, jak naložit s tím, co mám. Počítám, že se to ještě několikrát všechno změní podle momentálního rozpoložení.

Někdy máme chuť vše obejmout a zachovat, někdy úplně obráceně.

Emoce moc nepomáhají, chce to chladnou hlavu. To není můj případ. Říkám si klid, klid, každou chvíli. Kroť své vášně.

Vážně, rozvášnit se se zařizováním na pár metrech to chce odvahu, trpělivost a neskutečnou výdrž. Je to nekonečný boj o centimetry a vítáte každý, který objevíte.

Moc záleží na dispozici, barevnosti, jak vytvořit ostrůvky štěstí, v té vaší oáze pohody, která je teď pro vás vším.

Nejdřív to vypadá jako boj, pokud máte spoustu věcí z minulosti.

Když však dokážete za minulostí udělat tlustou čáru a nekompromisně oddělit vše staré od nového, máte skoro vyhráno.

Bude se vám, jak říká moje kamarádka, hezky vyhazovat, nebo jste tak úžasně pořádní, že tuhle disciplínu máte už dávno za sebou.

Já si myslím, že každý prostor či nové místo v životě, si žádá své. Změnu takovou, jak se zrovna proměňujete vy a také vás v tom podpoří, aby vše proběhlo co nejlépe.

To bude záležet hodně na nás.

Je to přece náš život a změny byly nutné k dalšímu růstu. Bolí to, tlačí to, trošku to někde skřípe, ale postupně to začíná nabývat na síle a vonět něčím moc příjemným.

Noční děsy se pomalu vytrácejí a sny se pojí s realitou.

Takovou, jakou chcete, aby byla. Aby jste si to nové vychutnali do posledního detailu. Aby jste poznali víc sami sebe a měli se víc rádi.

Garsonka je pro změnu jako stvořená, narazíte na každém kousku na sebe sama a buďto se vám to líbí, nebo to musíte změnit, abyste přežili ve zdraví.

Krásně vám nastaví zrcadlo a vy jej budete čistit tak dlouho, až bude odrážet to nejlepší z vás!

Autor: Eva Sádecká | karma: 15.94 | přečteno: 624 ×
Poslední články autora