Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dívka z vlaku

Jela jsem na koncert, sedla si vedle mne. Tichá, milá dívenka, kudrnaté, světlé kadeře. Padly jsme si do oka a povídaly celou cestu. 

"Studuji sportovní gymnázium, chci být záchranářkou. Nemám ráda rutinu, práci na jednom místě. Nedovedu si představit, že bych život, jako moje máma, strávila v kanceláři. 

Jsem neustále v pohybu. Mým koníčkem je triatlon a věnuji mu od pěti let veškerý čas. Ráno vstávám velmi brzy a jdu ještě před školou na trénink. Po škole trénuji znovu. A tak to mám každý den, jen v neděli mám volno. 

Máma na mne dohlíží a od malička je mou největší fanynkou. Jezdíme spolu na soustředění a závody po republice i po světě. 

Tento rok, zrovna to vyšlo na Mikuláše, jedu na mistrovství na Havaj. Moc se těšíme. 

Jsem vlastně pořád v jednom kole, opravdu. Buď na kole, nebo v bazénu, nebo běhám. Fyzicky jsem na tom, myslím dobře, ale psychicky to někdy není úplně ono. Hned se všechno ukáže, bývám i často nemocná. Ale může mne něco odradit od tréninku? Mám velmi přísné trenéry a nejsou to zrovna duchovní guru. Nic neodpouštějí. 

Asi mne to naučilo cílevědomosti, vytrvalosti, pracovitosti, ale jestli chci dál v životě sportovat naplno? 

Víte, že ani ne? Ano, věnuji se sportu pořád, ale utíká mi takový ten obyčejný život. Přítel naštěstí taky jezdí závody, jen sice na kole, i tak jezdíme oba a máme společné koníčky a aktivně trávíme volný čas. Také si často povídáme, co dál. Chtěli bychom, a kdo ne, aby naše první láska vydržela napořád. 

Když ho tak poslouchám, proč vlastně ne? Mluví z něj muž, žije jen s tátou a je tak nějak dospělejší. 

Čeká mne ještě vysoká, tak uvidíme.

Práce záchranářky mi připadá dobrodružná a naplňující. Skutečně užitečná. A fyzička se bude skvěle hodit. 

Říkala jsem vám o tom obyčejném životě. Když jezdím po závodech, vidím ženy, co je jim už kolem čtyřiceti a vypadají pomalu na šedesát. Jsou strhané, úplně vyhublé. Všechno daly sportu, ale sport jim  nakonec všechno vzal. Čas, vztahy, zdraví. Nic se zkrátka nemá přehánět.

Já jedu už tolik let naplno a povím vám, když si někde mohu deset minut lehnout jen tak, tak to okamžitě udělám. Někdy sotva jdu, jak jsem unavená. Ale nemohu si dovolit jen tak vypadnout z rytmu. I když nemoci mi to kolikrát všechno připomenou. 

Naposledy jsem měla problémy asi půl roku a zákaz tréninku. No, brzy mi to začalo chybět, přiznávám. A taky kondice jde neskutečně dolů. 

Po půl roce začínáte znovu. Vidíte, jedu za přítelem, samozřejmě s kolem. On jezdí ale líp, než já. Věnuje se jen jednomu sportu, seznámili jsme se, jak jinak, než na závodech. 

Teď se těšíme na maturitní ples. Podívejte, jaké budu mít krásné šaty. Už se nemohu dočkat. 

Na kamarádky ale čas nemám, docela mne to někdy mrzí, takové holčičí povídání, to šlo vždycky mimo mne. Ne, mojí vinou. Prostě muselo. Trenér se nikdy neptal, jestli mám ještě svůj život. Nikdo ho tu neměl, já vím. Ono to ani jinak nejde.

Vidím, že se na mne díváte velmi obdivně, ale buďte v klidu, není zase tak úplně, o co stát. Je to velmi vyčerpávají život. To mi věřte. Vím, o čem mluvím. Ani nevím, jak dlouho to vlastně takto vydržím, mít naplánovanou každou minutu života. Psychice to rozhodně neprospívá, ale to nemohu říci ani mámě, ani trenérovi. Nesplnila bych jejich očekávání. Také jsem sportu už moc dala a nechce se mi to úplně opustit, právě pro tu dřinu, obětování, jsem opravdu zvyklá jít do všeho naplno, i když nemyslete, také bych ráno někdy vůbec nevstala. 

Ale plán vám to nedovolí. Jak jednou začnete, už se vezete, jak se říká." Usmála se. 

"Jste asi velmi dobrá, že?" Nedalo mi to. Dívka mne opravdu nadchla svým přístupem. 

Była ale velmi skromná, jak už takové výjimečné bytosti bývají. Byla příjemná a já na ni často vzpomínám.

Takoví lidé vždycky zůstanou v paměti. Až pojede na mistrovství, budu na ni myslet.

A pošlu jí vítr dobré mysli a naděje.  Zrovna takový, jaký ona ten den předala mně. 

 

 

Autor: Eva Sádecká | neděle 7.11.2021 11:13 | karma článku: 15,84 | přečteno: 510x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Tulipán

Vyrostl na zahradě. Sám? Nikdo netušil, co z něj bude. Nikdo nevěděl, kde se tu vzal. Vznešený tulipán.

17.5.2024 v 3:17 | Karma: 0 | Přečteno: 28x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Zpívej dál

Co když je pravda jenom v srdci? Mlčení ego odzbrojí? Co když to není zase tak těžké, tu tíhu v lehkost proměnit?

15.5.2024 v 23:08 | Karma: 0 | Přečteno: 40x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Síla života

Být naplno v přítomnosti. Vše ostatní ji ubírá. Cítíš, jak se plníš světlem? Radost ti ruku podává?

12.5.2024 v 17:10 | Karma: 2,40 | Přečteno: 64x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Tvůrčí inspirace

Co dokáže žena, která koupí starý dům? Vytvoří z něj domov snů? Jaká byla její motivace? Radost z práce?

12.5.2024 v 12:29 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Důvěra

Nejistota odděluje, důvěra spojuje? Nejistota pochybuje, důvěra zoceluje? Člověk žije, co mysl programuje?

11.5.2024 v 23:35 | Karma: 2,52 | Přečteno: 71x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Alpský hotýlek centrem špionáže? Číňané měli výhled na základnu pro F-35

18. května 2024  14:02

Švýcarský hotel Rössli ve vesnici Unterbach se v posledních letech stal tématem hovorů členů...

Střelec na Fica přiznal vinu. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:55

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35,  aktualizováno  13:51

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Soud poslal do vazby muže podezřelého z pobodání řidiče v Rokycanech

18. května 2024  13:30

Šestatřicetiletý muž, kterého policie obvinila z pokusu o vraždu za ozbrojený útok v Rokycanech,...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 1537
  • Celková karma 2,08
  • Průměrná čtenost 227x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik