Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem přestal věřit na Ježíška

Bylo mi deset a stále jsem věřil. Mikuláše už jsem prokoukl. Našel jsem sladkosti ve skříni a pak najednou byli v červené ponožce, kterou mi přinesli Čert s Andělem. Ach jo, mohli to vymyslet líp. 

Jak  se stalo, že jsem přestal věřit i na Ježíška? Docela obyčejně. 

Ještě před štědrovečerní večeří jsem si povídal s babičkou. O dárcích, co bych si přál a ona mi vyprávěla o tom, jak byla malá a co jí udělalo největší radost. Je dost zvláštní si představit, že babička byla kdysi dítě a ještě zajímavější bylo, jak se rozzářila, když mluvila o svém nejmilejším dárku. Bylo vidět, že některé okamžiky  z minulosti jsou tak výjimečné, že na ně nelze zapomenout. 

Pak jsem zavedl řeč, že ve škole už skoro nikdo nevěří na dárky z nebes a já jsem snad jediný, kdo by si přál, aby tomu tak bylo. Zkoušel jsem babičku, co mi k tomu řekne. 

Jen se tak spiklenecky usmála a řekla. "Víš, Honzíku, dárky rozdává Láska."

To už mi bylo tak trochu podezřelé. Babička vždycky ví, co povědět. Mám ji rád, povídám si s ní o všem, nějak  mi nejlíp rozumí.  Ale to asi všechny babičky.

Šalamounská odpověď mne moc neuspokojila a tak jsem šel do svého pokojíku hrát hry. 

Najednou jsem uslyšel zvonečky a všichni utíkali do velkého pokoje s krbem, ke stromečku. 

Kde se tu tak rychle vzal? Dárků bylo vrchovatě, už jsem se nabízel, že začnu rozbalovat. 

Když jsem si všiml, že stromeček má malou vadu. Tu hvězdu, kterou měl tak překrásně uvázanou na vrcholu, jsem už doma někde viděl. Trošku jsem posmutněl. Všichni se tvářili, že jsou tu kvůli mně a já, jako malé dítě, jsem měl mít obrovskou radost. 

Jenže, nějak se to nepovedlo. Asi už budu pomalu dospělý. Rodiče mi to nechtěli nějak vymlouvat a když jsem se optal, tak jak to teda je?  Museli s pravdou ven. 

A pak jsem se, jen tak  jakoby náhodou, podíval z okna. Uviděl jsem spoustu rozzářených vánočních stromků a říkal si, jestli to ostatní vnímají stejně. Když jim vezmeš něco, čemu tak dlouho věřili. 

Ptáte se, jestli jsem cítil zklamání?  Kdybych byl menší, tak asi ano, ale nějak si to už umím vysvětlit. Máma říká, že malým dětem plní přání Ježíšek a těm větším, nadělují rodiče.

 Já si to tak docela nemyslím. Ale jedno vím. Určitě je nejdůležitější, že dárky naděluje Láska. 

 

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Eva Sádecká | sobota 25.12.2021 15:40 | karma článku: 13,54 | přečteno: 283x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Síla života

Být naplno v přítomnosti. Vše ostatní ji ubírá. Cítíš, jak se plníš světlem? Radost ti ruku podává?

12.5.2024 v 17:10 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Tvůrčí inspirace

Co dokáže žena, která koupí starý dům? Vytvoří z něj domov snů? Jaká byla její motivace? Radost z práce?

12.5.2024 v 12:29 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Důvěra

Nejistota odděluje, důvěra spojuje? Nejistota pochybuje, důvěra zoceluje? Člověk žije, co mysl programuje?

11.5.2024 v 23:35 | Karma: 2,40 | Přečteno: 64x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Setkání

Pojď na kávu, všechno mi řekneš. V tvých očích poznám víc, jsou náhle vstřícné. Doteky poznání tě proměnily. Cítím, že jsi jiný...

8.5.2024 v 10:55 | Karma: 2,52 | Přečteno: 71x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Myšky na cestách

Když se myšky mají rády, když se myšky radují, to se jinak život žije, hned si se vším poradí. Když se myšky kamarádí, to je náhle jiný svět. Myšky si prozpěvují větu: „Nechceme už zahálet!“

8.5.2024 v 2:05 | Karma: 0 | Přečteno: 46x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř

15. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1535
  • Celková karma 2,22
  • Průměrná čtenost 228x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik