Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Muž od ledové hory I.

Jednoho dne, na cestách, jsem zabloudil v sněhové vánici. Auto vypovědělo službu. Byla skoro půlnoc. Když už jsem si myslel, že přenocuji v autě, zahlédl jsem světlo. 

V tento čas  bych nikoho nečekal. O to milejší bylo přivítání. Vypadalo to, jakoby mi někdo šel naproti. 

Slyšel jsem vás, tak jsem se šel podívat. 

Uviděl jsem středně vysokou postavu a zacítil velmi příjemný hlas.

To není možné, pomyslím si, vždyť jsem byl poměrně daleko. 

Lidé nemají ke slyšení jenom uši, zasmál se muž a v jeho pohledu zářil jas.

Mám rád hluboké oči. Nechal jsem se unést. Neskrýval jsem sympatie. Ani nevím jak, najednou jsem seděl u stolu s teplou polévkou a pomáhal přikládat do kamen.

Co vás ke mne přivádí? 

Zabloudil jsem a ještě ke všemu mám poruchu na autě a ani nevím, zda je tu signál, abych si přivolal pomoc. 

V těchto končinách? Nikdy jsem telefon nevlastnil. Cítím jiná spojení. 

Myslel jsem si to, muž byl stejně tajemný, jako jeho příbytek, který si postavil holýma rukama.

Proč jsi přijel? Nevadí ti, že ti tykám, viď? Stále neodbytně vyzvídal můj nový společník. 

Chtěl jsem být chvíli sám a nabrat novou sílu na další cestu, prozradil jsem a mrkl na znamení, že asi bude vědět, co tím myslím. 

Vím o tobě, chlapče, už delší čas. Zjevuješ si mi ve snech. Věděl jsem to, hned jak jsem tě zahlédl. A položil mi ruku na rameno. Z jeho dlaně šlo zvláštní teplo, šířilo se po celém těle. Bylo klidné a mělo zvláštní sílu. Měl jsem chuť se položit na kožešiny na zemi. 

Klidně si lehni, pokynul mi, skoro přítel a podal šípkový čaj. Vidím, že jsi unavený. Přinesl i deku. 

Okamžitě jsem usnul. 

Ve spánku se mi zjevila žena se závojem. Tak jsi tady, už byl nejvyšší čas. Musíš se probudit, Petře. 

Tvůj život za nic nestojí, přitom máš úkol, který jsi povinen splnit.  Pohladila ho po tváři a zase zmizela. 

Prudce jsem sebou trhl, překvapilo mne to. 

Co se děje, zeptal se muž vlídně. Viděl jsi ji? Přišla za tebou? Za mnou chodí neustále, je to má průvodkyně. 

Kde to jsem? Chtělo se mi zavolat, ale nemohl jsem vydat ani hlásku. Ne, nebyl to strach z neznáma, spíše zvědavost, co mne čeká.

PS: 

Pokračování příště...

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Eva Sádecká | čtvrtek 17.2.2022 12:39 | karma článku: 10,05 | přečteno: 175x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Zpívej dál

Co když je pravda jenom v srdci? Mlčení ego odzbrojí? Co když to není zase tak těžké, tu tíhu v lehkost proměnit?

15.5.2024 v 23:08 | Karma: 0 | Přečteno: 26x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Síla života

Být naplno v přítomnosti. Vše ostatní ji ubírá. Cítíš, jak se plníš světlem? Radost ti ruku podává?

12.5.2024 v 17:10 | Karma: 2,36 | Přečteno: 62x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Tvůrčí inspirace

Co dokáže žena, která koupí starý dům? Vytvoří z něj domov snů? Jaká byla její motivace? Radost z práce?

12.5.2024 v 12:29 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Důvěra

Nejistota odděluje, důvěra spojuje? Nejistota pochybuje, důvěra zoceluje? Člověk žije, co mysl programuje?

11.5.2024 v 23:35 | Karma: 2,45 | Přečteno: 67x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Setkání

Pojď na kávu, všechno mi řekneš. V tvých očích poznám víc, jsou náhle vstřícné. Doteky poznání tě proměnily. Cítím, že jsi jiný...

8.5.2024 v 10:55 | Karma: 2,54 | Přečteno: 75x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Atentátník je na svůj čin hrdý. Obvinili ho z pokusu o vraždu, hrozí mu doživotí

16. května 2024  10:44,  aktualizováno  16:22

Slovenská policie obvinila jednasedmdesátiletého Juraje C. podezřelého ze středečního útoku na...

Policisté i hasiči v budově BIS prověřují podezřelou zásilku s chemikálií

16. května 2024  15:44,  aktualizováno  16:17

V budově Bezpečnostní informační služby (BIS) zasahují policisté, hasiči i záchranáři kvůli...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů. Zasahovala stovka hasičů, momentálně dohašují

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  16:03

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Mladík vyhrožoval přes QR kódy vystřílením školy. Byl to vtip, řekl policii

16. května 2024  12:53,  aktualizováno  15:57

Mladík vyhrožoval, že vystřílí Integrovanou střední školu ve Vysokém nad Jizerou na Semilsku....

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 1536
  • Celková karma 2,10
  • Průměrná čtenost 228x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik