Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milý příteli

Jak se máš, milý příteli? Ten čas tak rychle letí. Možná si zrovna s někým povídáš, jak dospělé máš děti. Jsi v kruhu přátel, nebo sám pročítáš listy kalendáře? Chtěl bych tě vidět, máš-li čas. Pohlédnout do tvé tváře.

 

Tuhle báseň jsem ti kdysi napsal. Mám tě rád, i když se už dávno nevídáme. Často vzpomínám na kapitolu života, kterou jsme psali spolu. Byla velmi bohatá na zážitky, dobrodružství, přátelství, na které se nazapomíná. I když léta vezmou lesk ze starých fotek, v mé duši nikdy nevyblednou. Tak intenzivní čas setkání, vzájemného poznání, společných kamarádů. Práce i osobních úspěchů. Společné večeře, koncerty, posezení v přírodě, pamatuješ na tu divokou bouři a liják? 

Tak to bývá i v životě. Zatáhne se mrak, spousta deště, slz a pak najednou divný klid. A najednou nikdo není. Tahle ztráta kamaráde, celý život nepřebolí.

Povídání o všedních věcech, těšení se na vše krásné a milé.

Byl jsi pro mne jako rodina.  Všechno je pryč. A já stojím na nádraží a všechno znovu začíná. 

Víš, nedávno jsem našel tvůj dopis. Píšeš, že jsi stále nepřekonal svou minulost a že bys chtěl v životě zažívat jiný druh emocí, než ty které přehrávají tvoje vzpomínky. Že nejšťastnější období jsme zažívali společně. Mám to také tak, kamaráde. Jaké jsme měli štěstí! Teď to dokážeme ocenit mnohem víc. 

Říkám si, jestli už píšeš lepší kapitolu v životě a svět už má jasnější a zářivější barvy. Jestli jsi šťastný, našel jsi, co jsi  léta postrádal. Jestli to opravdové jsi našel sám v sobě a změnilo to navždy tvůj příběh.

To bych si přál. Najít tě usměvavého a hrdého na to, co všechno jsi musel zakusit, s čím ses musel v životě poprat. Doufám, že už je dopráno a prádlo visí čisté, vlaje venku na zahrádce a krásně voní...

Jó, příteli, ani já neměl na růžích ustláno. To by bylo na dlouhé vyprávění. Sbírám všechny síly, abych začal opět od nuly. A víš, že se na to nakonec docela těším? Muž bez minulosti. Né, že by nebyla, ale chci malovat nový obraz, věřím, že ještě mohu, že mám ještě dost síly všechno změnit.

Nedávno jsem se rozhodl, že už nenechám slunce mých dnů překrýt mrakem toho, co bylo. Nechal jsem všechno být. Vztahy, věci, pocit viny. Všemu jsem dal sbohem  a jsem najednou někdo jiný.

Silnější a lehčí, netrápím se tolik, starostí jen trochu, nejsem workoholik. Úměv, ten si nesu, ať se děje cokoli, těším se, jak malé dítě, že teď všechno ustojím. 

A jak ty teď chodíš světem, stále bohém, tančíš s létem? Vzpomínám a přiznám slzy.

Na viděnou. Zase brzy ...

 

 

 

 

 

 

Autor: Eva Sádecká | neděle 6.1.2019 17:36 | karma článku: 10,57 | přečteno: 319x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Hlídej lásku

U brány stojím, tvé světlo hlídám. Já věrně střežím tvou duši, má milá. Našlapuj opatrně, létej obezřetně, ať si nepolámeš křídla...

17.4.2024 v 7:15 | Karma: 0 | Přečteno: 50x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Pro radost

Jiný život, jiné činy? Jaký příběh nyní vyprávíš? Díváš se často do své duše? O čem stále tajně sníš?

17.4.2024 v 4:57 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Hýčkej se

Jde se lenošit? Povinně? To si dám líbit. Potěšení duši slíbit. Je čas. Objevit zase to hezké v nás...

16.4.2024 v 23:55 | Karma: 0 | Přečteno: 32x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Jahodový medvídek

Ten se má! Voní jako letní den, zkrátka pohoda. Jahodový medvídek čeká na děti. Zaslouží si odměnu, ten, kdo jej vytvořil.

15.4.2024 v 13:16 | Karma: 0 | Přečteno: 38x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Hravé kapky

Z nebe padají stříbrné kapičky, už jsem mokrý celičký. Procházka mne zmáhá, studí mne tlapičky! Ouha...

14.4.2024 v 18:09 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Pohoda

Pojďte dál, už na vás čekáme. S dobrou náladou vás rádi přivítáme. Máme stejnou myšlenku? Sluníčko si užít venku?

14.4.2024 v 12:31 | Karma: 0 | Přečteno: 40x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Blízkost

Nevzdalujeme se příliš, když hledáme vně sebe? O co usilujeme? Může nám někdo dát to, co chceme? Víme vlastně, co potřebujeme?

13.4.2024 v 10:41 | Karma: 0 | Přečteno: 40x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Pošta pro tebe

Jeden dílek v rodině chybí? Celý život si jej přejeme najít? Podvědomě tušíme, že existuje, protože nám neuvěřitelně schází?

13.4.2024 v 9:18 | Karma: 0 | Přečteno: 36x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Studánková lesní víla

Hlídá kapky deště. Prší? Volá - ještě, ještě! Chrání vodu, studánku, příroda se halí do spánku? Sluníčko jí líbá na čelo. To aby jí to slušelo...

12.4.2024 v 16:30 | Karma: 2,81 | Přečteno: 63x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Návrat

Toulal jsem se po zasněžených stráních, může za to život asi sám. Že všechno, co jsem s léty nabyl, se poztrácelo bůhvíkam...

8.4.2024 v 14:52 | Karma: 3,13 | Přečteno: 159x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Zrození motýla

Co se stane s housenkou, když se zakuklí? Ani se neptej, je to její konec. Pro motýla však nový začátek...

8.4.2024 v 9:27 | Karma: 0 | Přečteno: 42x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Platonická láska

Spí jako poupě, netušená, neprojevená. Ještě nezná svůj pravý potenciál. Poupě v růži, samet v hrubé kůži. Ještě nenadešel její čas...

7.4.2024 v 20:37 | Karma: 0 | Přečteno: 45x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Upřímná láska

Laskavé přátelství? Z hloubky bytosti vztahují se ruce. Srdce chce sloužit srdci? Zní to jednoduše.

7.4.2024 v 13:01 | Karma: 0 | Přečteno: 54x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Nezkrotná láska?

Bouřlivá, šílená, posedlá, bláznivá? Horká, jak láva? Čas pozná drama. Do jámy lvové padají sami? Poprvé a naposledy?

7.4.2024 v 9:17 | Karma: 0 | Přečteno: 65x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Probudím se, usmívám se

Jsem u maminky, co mi chybí? Sluníčko mi pohádku poví. Stačí mi tak málo, náruč doteků, za chvíli se zase schovám pod deku!

6.4.2024 v 17:19 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Chlebíček na cestu

Ten je vážně milý. Kdopak měl dlouhou chvíli? Nebo jen tak z recese? Nápad vždycky najde se. Z lásky pečený?

6.4.2024 v 12:44 | Karma: 0 | Přečteno: 49x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Milý osude

Dnes se mi zdál zvláštní sen, mám pocit, že nejdu s tebou, osude. Možná můj sen je jinačí, na co tvá křídla nestačí?

6.4.2024 v 9:08 | Karma: 2,78 | Přečteno: 61x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Otevři oči

Dívenko bosá, ještě to studí, v trávě je rosa? Nevadí, světlo tě zachrání. To, které skrýváš, ne není to mámení.

4.4.2024 v 13:16 | Karma: 5,77 | Přečteno: 187x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Přístav snů

Blízký, či vzdálený? Je blíž, než se domníváš. Dlouho si jej vysníváš. Co pro něj právě teď uděláš?

1.4.2024 v 23:23 | Karma: 6,28 | Přečteno: 200x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Písnička

Vypráví svůj příběh. Tohle jsme my. Náš život se všemi dary od jara do zimy. I uprostřed cesty chceš zpívat a nadšeně se dívat. Neptát se - Jsme to pořád my?

1.4.2024 v 15:01 | Karma: 0 | Přečteno: 74x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 1520
  • Celková karma 2,06
  • Průměrná čtenost 230x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik