Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Andělé mezi námi

Budu vám vyprávět příběh o dobrých lidech. Takových, kteří vás zbavují strachu. Takových, kteří mají otevřené srdce. Takových, kteří dokáží obejmout slovem, vzít vás do náručí. A jsou to přitom úplně cizí lidé. Andělé na cestách. 

Nedávno jsem šla do lékárny, spíše si popovídat. S paní lékarnicí, tak trochu kamarádkou. Jsem tam často, se zdravím to mám jako na houpačce. Už asi vím, proč. 

Před jedenácti lety mi zemřela dcera. Od té doby v sobě nosím smutek, bolest. Snažím se ji překonat, ale mám pocit, že nikdy nepřebolí. Že čas je slabý fáč. 

Z ničeho nic mi natekla noha, nejdřív kotník, začalo to postupovat nahoru. Všechno v pořádku, nic jsme nenašli, tvářili se lékaři. Nevíme, jak je to možné. Ale otok postupoval, měla jsem strach, co bude dál.

V lékárně mi poradili, snad mne prý něco štíplo. Mám si zajít pro antibiotika, pro jistotu ...

Náhle se otevřely dveře a do místnosti vešla dívka s krásnýma očima. Hned jsem si jí všimla. Dala se se mnou do řeči. Ptala se, co mne trápí. Co teď v životě prožívám. Nohy jsou prý symbolem pro další cestu, proč jsem se v životě zastavila, co mi brání jít dál? 

Dost mne to udivilo i paní lékarnice byla překvapená, že by léky nebyly tím pravým řešením? Ptala se mne dál, chtěla znát můj příběh. Jako by tušila, musela jsem s pravdou ven. No.. Já... Víte, ztratila jsem dceru a nedokážu se s tím léta vyrovnat....

Najednou mne ta žena objala,  její náruč byla tak něžná, tak upřímná, že jsem začala plakat. Nebojte, řekla mi, všechno bude dobré. Vaše dcera vás miluje. Je to tak těžké, jak moc vám rozumím. 

Ty nateklé nohy jsou jen vaše nevyplakané slzy. Vše se spraví, uvidíte. Přijměte svou bolest. Až ji naplno procítíte, váš život dostane mnohem větší rozměr. Najdete své štěstí. Nebojte se, všechno bude dobré....

Hladila mne po zádech a já ucitila obrovský klid. Bude líp, bude líp, opakovala jsem si v duchu.

Jako ve snách jsem odešla z lékárny. Tentokrát bez léků.

Dalším lidským andělem je můj zubní lékař. Dříve jsem se tolik bála ošetření, ale on mne zbavil strachu. Je tak úžasně empatický, má tak krásný přístup k lidem, přála bych ho každému.

Uvědomila jsem si také svoji zodpovědnost sama za sebe, lékař mne může spravit zuby, dokonale z venku, ale to, co bolí, je uvnitř mne a zuby to jen odrážejí. Představují rozhodnutí. 

Rozhodla jsem se zlepšit svůj život, smířit se s bolestí, přijmout ji jako nedílnou součást mého růstu? Pan zubař mne nezbavil bolesti, ale strachu z ní. Ta žena v lékárně mne nezbavila bolesti, ale já jsem se ji rozhodla ještě jednou naplno procítit a jednou provždy propustit. 

Držela jsem dceru ve svém srdci a měla ji dávno pustit. Vždyť ona mi nikdy nepatřila, přestože jsem byla její máma. Vždyť je tu každý sám za sebe.

A proto jsou tu andělé, aby nám to připomněli a my se sami rozhodli se sebou něco udělat a jít v životě dál.

Bolest zubů, která mne dlouhodobě provázela, se časem uklidnila. Otoky nohou nějak záhadně zmizely. 

Můj letitý smutek, který se zdál nepřekonatelný, ustoupil, když jsem se odevzdala zcela přítomnosti. 

Už jsem nebyla zajatcem minulosti. Pochopila jsem, že bylo jen na mně, co se svým životem udělám...

Autor: Eva Sádecká | neděle 12.7.2020 13:28 | karma článku: 22,98 | přečteno: 506x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Cesta za duhou

Slunce volá tě, jsi volná, zastav se. A lehounce, s novou odvahou, těšíš se na výlet za usměvavou duhou...

27.4.2024 v 13:30 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Osobní

Eva Sádecká

Svítání

Rozevláté vlasy, v dálce mizí loď. Vítr šeptá tiše: „Vem si mne, tak pojď! Plnými doušky nabírej do dlaní. Jsem tvoje nové svítání...

25.4.2024 v 20:52 | Karma: 0 | Přečteno: 32x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Pampeliška

Vítr rozfoukal všechny padáčky? Kde je konec pampelišky? V každém chmýří kouká na nás z výšky. Dotýká se nebe, než spadne na zem? Ticho ji léčí novým obrazem?

19.4.2024 v 14:54 | Karma: 0 | Přečteno: 51x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Hlídej lásku

U brány stojím, tvé světlo hlídám. Já věrně střežím tvou duši, má milá. Našlapuj opatrně, létej obezřetně, ať si nepolámeš křídla...

17.4.2024 v 7:15 | Karma: 3,73 | Přečteno: 113x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Pro radost

Jiný život, jiné činy? Jaký příběh nyní vyprávíš? Díváš se často do své duše? O čem stále tajně sníš?

17.4.2024 v 4:57 | Karma: 0 | Přečteno: 51x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

  • Počet článků 1523
  • Celková karma 2,20
  • Průměrná čtenost 230x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik