Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Půlnoční překvapení

Podělím se s vámi o jeden milý a nečekaný příběh. Začalo to na zastávce autobusu.   Zjistila jsem , že už nejede žádný spoj domů. Mám si zavolat taxi? 

Jelo ještě pár posledních autobusů směrem k nám, ale jen pár vesniček. Dojdu to pěšky? Blížila se půlnoc. Budu se bát? 

V autobuse jsem se dala do řeči s jednou paní. Najednou jsem zjistila, že bydlela 40 let  ve vedlejším vchodě, jako já. Něco nás spojovalo. Nejdřív mi poradila známého taxikáře, ale pak se rozhodla. Víte co, já si vezmu klíče od auta a zavezu vás...

Mám chuť udělat dobrý skutek.

A tak jsem vystoupila tam, kde to ani neznám, žena prý normálně autobusem nejezdí. Jen dnes.

To je osud. Měla jste mne potkat. 

Tak hurá, řekla jsem si. Mám štěstí. 

Šla jsem zrovna z jednoho krásného setkání mladých umělců a nechala čas plynout... Vůbec se mi nechtělo zpět. 

Krásné prostředí, kreativní lidé, příjemné rozhovory...

Proč spěchat? Že už mi nic nepojede, mne ani nenapadlo. 

( Aha, jsou přece prázdniny.) 

A než jsem se nadála, seděla jsem ve voňavém autě a paní se rozpovídala. Zjistily jsme, že máme mnohé společné. 

Až nás zamrazilo. Podobné životní situace. Hodně podobné zájmy. Hned jsme si měly co říct. 

Ráda si povídám s cizími lidmi. Jsou tak nějak víc otevření, bezprostřední. Nemají pocit ohrožení. Možná si řeknou, už se neuvidíme, tak co. 

Na nic si nehrají...

Rozhovor se protáhl přes půlnoc. 

Dozvěděla jsem se tolik věcí. 

Že léta dělala pošťačku a najednou z legrace sedla na ukázkovém dni do autobusu a už si ji tam nechali. 

Že je tu jediná žena, která jezdí linku. Že je teď po létech konečně svobodná a nezávislá. A práce ji moc baví. 

Asi by se nehodilo vypsat tu všechno, o čem jsme si povídaly, stejně to bylo důležité právě tento večer pro nás dvě. 

Jen vám povím, že se moje srdce opravdu usmálo.

Že jsou tu ještě lidé, kteří chtějí pomoci.

Že jim nejsou lhostejní lidé, které vůbec neznají. 

Že vás život, nikdy nenechá na holičkách, když ani vy nejste k životu lhostejní.

 

 

 

 

 

Autor: Eva Sádecká | pátek 13.8.2021 21:57 | karma článku: 24,59 | přečteno: 640x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Pampeliška

Vítr rozfoukal všechny padáčky? Kde je konec pampelišky? V každém chmýří kouká na nás z výšky. Dotýká se nebe, než spadne na zem? Ticho ji léčí novým obrazem?

19.4.2024 v 14:54 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Hlídej lásku

U brány stojím, tvé světlo hlídám. Já věrně střežím tvou duši, má milá. Našlapuj opatrně, létej obezřetně, ať si nepolámeš křídla...

17.4.2024 v 7:15 | Karma: 3,73 | Přečteno: 94x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Pro radost

Jiný život, jiné činy? Jaký příběh nyní vyprávíš? Díváš se často do své duše? O čem stále tajně sníš?

17.4.2024 v 4:57 | Karma: 0 | Přečteno: 46x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Hýčkej se

Jde se lenošit? Povinně? To si dám líbit. Potěšení duši slíbit. Je čas. Objevit zase to hezké v nás...

16.4.2024 v 23:55 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Osobní

Eva Sádecká

Jahodový medvídek

Ten se má! Voní jako letní den, zkrátka pohoda. Jahodový medvídek čeká na děti. Zaslouží si odměnu, ten, kdo jej vytvořil.

15.4.2024 v 13:16 | Karma: 0 | Přečteno: 45x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:12

Aktualizujeme Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla Rakušanovi matka oběti

25. dubna 2024  16:02

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

  • Počet článků 1521
  • Celková karma 2,17
  • Průměrná čtenost 230x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik