Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O chytrém hadovi

Kdysi dávno, žila v zemi plné kouzel, jedna nadějná čarodějnice. Měla přítulného kamaráda hada. Nedivte se, hadi milují své blízké. To věděla i naše společnice.

Ten se na ni už dlouho chystal. Vůbec se mu nelíbilo, jaké čáry máry to neustále provádí. 

Klidně si čaruj, povídá jí. Ale ku prospěchu lidí. Pomáhej jim. Vždyť nemůžeš být šťastná, když ubližuješ. Já neubližuji, zasmála se čarodějnice. Já jen vracím úder. Aha, zamyslel se had. To je pak něco jiného. Ale stejně, oplácet zlo zlem, není tak úplně správné. Máš se bránit. To ano, ale chytře a razantně. Zasyčel had. 

Já vím, mstí se jen slabí. Já se nemstím. Jen nemám ráda, když si někdo myslí, že mi může bezostyšně lhát do očí. To mu vrátím takový pohled, že na to nadosmrti nezapomene. Víš, co to je svatý hněv? 

Něco jsem o něm slyšel. Asi bych ho zažít nechtěl. Podívej, mám nápad. Já taky u lidí nemám valnou pověst. Bojí se mne. Jen moje milá tanečnice, ta ne. Ta si se mnou hraje a protože je na mne hodná, já jí nemůžu ublížit, víš? Ona je chráněná bohem. 

Hmmm. To je zvláštní, povzdychla si paní kouzelnice. A co já, já jsem taky pod ochranou? Ty? Myslím, že ne, ale mohla bys být.

Opravdu? Pověz mi o tom něco víc, milý hade. Zajímáš mne. 

A tak se večer posadili ke krbu, had se stočil do svého oblíbeného košíku a moc hezky si ten večer povídali. Dokonce tak upřímně, jako ještě nikdy. Oba z toho měli dobrý pocit, třebaže hovor sám tak úplně příjemný zase nebyl.

Ssssssss.

Ale čarodějnice pak najednou měla úplně jiný pohled. Dívala se tak nějak do sebe i do dálky a oči měla jako rubínové korálky. Zaplál v nich oheň pravdy. 

Copak si ti dva povídali? Má někdo nápad, kdo to ví? To bylo jenom mezi nimi, to už se nikdo nedoví. Jen mezi nimi vládne láska a nová zlatá pravidla. Spojili náhle svoje síly a otevřela se stavidla. Nastolil se řád plný harmonie, nikdo se nebál otevřít. A od té doby se v zemi krásně žije.

Vládne tu svoboda a klid. 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Eva Sádecká | neděle 23.1.2022 20:33 | karma článku: 9,97 | přečteno: 223x
  • Další články autora

Eva Sádecká

Větrník života

Věčně se točí? Jak rychle? Zavíráš oči? Nechceš vidět? Cítíš tu proměnu. Jednoho dne dáš všechno za změnu.

1.5.2024 v 19:28 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Poezie a próza

Eva Sádecká

Jak se milují dlaně?

Propletou se nečekaně? Dotýkají navzájem? Předstírají nezájem? Lehce, bříšky prstů kloužou po povrchu, něčí dlaň miluje něčí ruku...

1.5.2024 v 11:11 | Karma: 0 | Přečteno: 37x | Poezie a próza

Eva Sádecká

Cesta za duhou

Slunce volá tě, jsi volná, zastav se. A lehounce, s novou odvahou, těšíš se na výlet za usměvavou duhou.

27.4.2024 v 13:30 | Karma: 2,59 | Přečteno: 52x | Osobní

Eva Sádecká

Svítání

Rozevláté vlasy, v dálce mizí loď. Vítr šeptá tiše: „Vem si mne, tak pojď! Plnými doušky nabírej do dlaní. Jsem tvoje nové svítání...

25.4.2024 v 20:52 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Poezie a próza

Eva Sádecká

Pampeliška

Vítr rozfoukal všechny padáčky? Kde je konec pampelišky? V každém chmýří kouká na nás z výšky. Dotýká se nebe, než spadne na zem? Ticho ji léčí novým obrazem?

19.4.2024 v 14:54 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Kalifornská policie vtrhla na univerzitu, pozatýkala propalestinské studenty

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  17:41

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Řidiče autobusu zbil a surově ho kopl do hlavy. Mladík dostal podmínku

2. května 2024  17:25

Podmínkou potrestal Okresní soud v Mostě mladíka, jenž loni v srpnu v centru města brutálně napadl...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  17:23

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1525
  • Celková karma 2,24
  • Průměrná čtenost 229x
Na štěstí nečekej, už tady je. Tak dlouho čekalo jen na Tebe.

www.evasadecka.cz,eva.sadecka@post.cz

knížky pro radost, písničky s kytarou, poetické večery, pohádky pro děti

 

Seznam rubrik